Köpvillkor

 

Zoologishoppen – Köpvillkor

Välkommen till Zoologishoppen!
Vi är glada att du vill handla hos oss och strävar alltid efter att du ska känna dig trygg, väl bemött och nöjd med ditt köp. Här nedan hittar du våra köpvillkor. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss via e-post info@zoologishoppen.se – vi hjälper dig gärna.

Du behöver vara minst 18 år för att handla hos oss.


Beställningar & Utbud

Vi vill göra din shoppingupplevelse så smidig som möjligt.
Alla produkter som visas i vår webbshop finns normalt i lager, om inte annat anges (gäller exempelvis produkter som kan förbeställas). Om en vara är tillfälligt slut kan du välja att bevaka den – du får då ett mail så snart den är tillbaka.

Hittar du inte det du söker? Det kan innebära att produkten är tillfälligt slut, men du får gärna kontakta oss så hjälper vi dig.


Priser & Betalning

Alla priser anges i SEK och inkluderar 25% moms.

Vi reserverar oss för eventuella prisändringar, feltryck eller andra uppenbara felaktigheter och kan vid behov justera priset.

Betalningsmetoder

Du kan betala med:

  • Klarna Checkout
    (Faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Tillgängligt i utvalda länder.)
  • Mastercard, Maestro, VISA med flera kortbetalningar
  • Swish
  • Swedbank Pay
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Shop Pay

Välj det alternativ som passar dig bäst.


Orderbekräftelse

När din beställning är slutförd får du en orderbekräftelse skickad till den e-postadress du angav. Där framgår vilka produkter du beställt samt vilken betalningsmetod du valt.
Om vi av någon anledning inte kan genomföra din order kontaktar vi dig snarast.


Organisationer: skolor, daghem, sjukhus & kyrkor

Om du handlar för en organisation eller institution hjälper vi dig gärna med beställningen.
Observera att företags- och institutionskunder inte kan använda Klarnas betalningsalternativ. Kontakta oss via e-post för hjälp.


Returer & Reklamationer

Ångerrätt – 14 dagar

Som kund har du 14 dagars ångerrätt enligt lag från den dag du mottagit dina varor.

För att använda din ångerrätt:

  1. Maila oss på info@zoologishoppen.se
  2. Ange namn, adress, e-post, ordernummer och vilka produkter du vill returnera
  3. Skicka tillbaka varan inom 14 dagar från ditt meddelande
  4. Returfrakt betalas av kunden

Produkter ska vara väl förpackade och i originalförpackning.
Vid använd eller skadad vara kan en värdeminskningsavgift dras av.

Ångerrätten gäller inte för:

  • Plomberade produkter där plomberingen brutits
  • Förseglad ljud- eller bildupptagning som öppnats
  • Specialtillverkade produkter
  • Tjänster som redan utförts med ditt medgivande
  • Varor som snabbt kan försämras (t.ex. livsmedel)

Reklamation

Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas, men skulle något ändå vara fel åtgärdar vi det i enlighet med konsumentköplagen.

Vid reklamation:

  1. Kontakta oss innan du skickar tillbaka varan
  2. Beskriv felet så tydligt som möjligt
  3. Skicka in klagomålet så snart felet upptäcks

Om problemet inte kan åtgärdas eller ersättas återbetalar vi dig enligt gällande regler.
Vi kan neka reklamation om varan saknar ursprungligt fel (t.ex. slitage eller felanvändning).

Vid tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).


Returadress

Zoologishoppen
Bygget Barnkolonien 174
313 97 Simlångsdalen
Sverige


Sekretesspolicy (GDPR)

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss.

Sedan maj 2018 gäller dataskyddsförordningen (GDPR). Vi sparar endast de uppgifter som krävs för att fullfölja ditt köp:

  • IP-adress
  • E-post
  • Personnummer (vid fakturabetalning)
  • Namn
  • Adress
  • Postnummer
  • Ort
  • Telefonnummer

Dessa sparas i 7 år enligt bokföringslagen.

Du har rätt att:

  • begära utdrag,
  • rätta information,
  • eller få dina uppgifter raderade.

Kontakta oss på: info@zoologishoppen.se

Du kan även vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten om du har klagomål.